Sunday, December 29, 2013

3 languages.3 lenguajes. 3 langages

My mother tongue is Spanish, but I also speak French, English and Portuguese...in this order I learned those languages. For me writting a blog in one language is IMPOSSIBLE. My brain always works in 3 languages...let me explain. I feel and reason in Spanish, all my emotions are said in Spanish...Te Amo means a lot more than I love you, for me. I communicate in my day-to-day in French, I live in a french-speaking city and will receive my treatments in French...what I love most about French is the way everything can sound romantic even a curse word! English...is so practical, and easier to write and speak...therefore sometimes it's quicker for me to write in English than French or Spanish...forget about Portuguese with all the accents it's so long to write with an english-canadian keyboard LOL. Don't be surprised if I don't translate all of my posts...but enjoy!

Mi lengua materna es el español pero hablo tambien francés, inglés y portugués....en este mismo orden los aprendi. Para mi escribir un blog en una lengua es IMPOSIBLE. Mi cerebro siempre funciona en 3 lenguas...dejeme explicar. Yo siento y razono en español, todas mis emociones son dichas en español...Te Amo significa mucho mas que I love you para mi. Comunico en mi vida diaria en francés, vivo en una ciudad francofona  y voy a recibir mis tratamientos en francés...lo que me encanta del francés es como todo puede sonar romantico mismo una mala palabra! Inglés....es tan practico, y mas facil de escribir y hablar...por eso a veces es mas rapido para mi escribir en inglés que hacerlo en francés o español...olvidensen del portugués con todos los acentos, se toma mucho tiempo escribir con un teclado inglés-canadiense jajaja. No se sorprendan si no traduzco todos mis entradas...pero disfruten!

Ma langue maternelle est l'espagnol, mais je parle aussi le français, l'anglais et le portugais...dans cet ordre j'ai appris ces langues. Pour moi écrire un blogue dans une langue est IMPOSSIBLE. Mon cerveau a toujours fonctionné en 3 langues...je vous explique. Je ressens et raisonne en espagnol, toutes mes émotions sont communiquées en espagnol...Te Amo signifie beaucoup plus pour moi que Je t'aime. Je communique dans ma vie quotidienne en français, j'habite dans une ville francophone et je vais recevoir mes traitements en français. Ce que j'adore du français c'est la façon dont tout peut sonner romantique, même les mauvais mots! L'anglais...c'est très pratique, et plus facile à écrire et parler...pour cela c'est plus rapide pour moi d'écrire en anglais comparé au  français ou à l'espagnol...oubliez le portugais, avec tout les accents c'est trop long écrire avec un clavier anglais-canadien LOL. Ne soyez pas surpris(es) si je ne traduis pas tous mes articles...mais profitez-en!

No comments:

Post a Comment